Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /www/doc/blog.nacesty.cz/www/wp-includes/plugin.php on line 601

Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /www/doc/blog.nacesty.cz/www/wp-includes/plugin.php on line 601
Jak překonat změnu časového pásma?Blog NaCesty.cz | Blog NaCesty.cz

Stiskněte ENTER pro zobrazení výsledků nebo ESC pro zrušení.

Jak překonat změnu časového pásma?

časová pásma
časová pásma

Při cestování do jiného časového pásma (které může být rozdílné až o 14 hodin) můžou nastat potíže, které způsobuje jev tzv. jet leg. Může se projevovat například žaludečními problémy, potížemi s koncentrací, únavou i během dne, nebo problémy s usínáním. Záleží na věku, fyzickém zdraví, ale také na zkušenosti s cestováním a na schopnosti přizpůsobit se změně času. Každý se s tím vyrovnává individuálně, ale většinou to zabere několik dní.

Jet leg způsobuje narušení vašich vnitřních biologických hodin rychlým přesunem přes více než dvě časová pásma. Obvykle to bývá horší při přesunu ze západu na východ. Čím je rozdíl časových pásem větší, tím budou příznaky silnější a pravděpodobně potrvají i více dní.

Zde je pár rad, jak se s tím vypořádat:

Jedním z nich je přizpůsobit se časovému pásmu ještě před cestou, tzn. chodit dříve nebo později spát. Záleží také na množství překročených pásem, pokud se jedná o více časových pásem, doporučujeme začít i o několik týdnů dříve.

Dále můžete pokračovat i během letu, pokud je v cílové destinaci den, zůstaňte vzhůru i po dobu letu, pokud je naopak noc, zkuste během letu spát. K lepšímu spánku vám pomůžou špunty do uší nebo klapky na oči. Mimořádné vhodné je zajistit si dobré místo u letecké společnosti s předstihem, např. u okénka, o které se dá opřít hlava. Vhodné je také sedadlo s větším prostorem pro nohy. Nezapomeňte, že levandulový olej podporuje hlubší spánek.

Dále je také nutné mít dostatečný příjem tekutin, protože tlak v kabině způsobuje pokles kyslíku v krvi, což způsobí větší únavu a dehydrataci. Můžete taky využít možnost speciálních melatoninových potravinových doplňků. Po poradě se svým lékařem je možné také doplnit stravu přípravkem Pycnogenol, který prokazatelně snižuje pásmovou únavu. Užívá se zpravidla 3x denně po dobu jednoho týdne.

Po příletu do destinace je třeba se co nejvíce přizpůsobit lokálnímu času, pokud je den, nechoďte spát hned, i když jste unavení. Posuňte čas spánku na co nejzazší možnou dobu tak, jak je v místě destinace běžné. Pokud je v destinaci čas ke spánku, dejte si jen lehkou večeři a běžte spát. Výborná je teplá vana, která uvolní letem ztuhlé svaly a pomůže vám se zklidněním.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho prosím:

Komentáře

Komentovat

NaCesty.cz

Cestujte s německou kvalitou. NaCesty.cz je specialista na německé cestovní kanceláře. Porovnáme pro vás 60 společností a vybereme nejvýhodnější nabídku z tří miliard termínů.

http://www.nacesty.cz/